woensdag 11 februari 2015 - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Jacqueline Doodeman - WaarBenJij.nu woensdag 11 februari 2015 - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Jacqueline Doodeman - WaarBenJij.nu

woensdag 11 februari 2015

Door: Jacky2015

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

12 Februari 2015 | Sri Lanka, Colombo

Pfffff poging 4 om 11 februari op de kaart te zetten. Wat een gedoe ineens Met dat Internet. Op mijn tablet heeft hij al 3x mijn heeeel eetlepels verhaal weggegooid en een keer op mijn foo gedaan en toen was mij batterij leeg. Sufferd. Tot nu had ik iedere dag ctrlA gedaan voordat ik ging verzenden en nu dus gewoon 3x niet. Wat een muts, maar hier dan even de verkorte versie van 11 ffebruari.

Na t ontbijt ben ik met Sarah naar de dagopvang van de meisjes met een beperking gegaan. Verbazingwekkend genoeg zit daar dus werkelijk aaaaaalles Door elkaar. Net als dat ik thuis niet meer ga klagen over te trage Internet e.d. ;-)zou niemand meer mogen klagen over alle regel en wetgeving in Nederland, want jeetje wat hebben wij voor alles wel iets. Of het nou over arbeidsongeschiktheid of scholing of welke instelling dan ook....Wij hebben Iig iets voor alles. Hier mogen ze blij zijn dat er iets is en ze stoppen gewoon werkelijk alles in 1 klas. Er zitten 3 dove walgelijk slimme meisjes van o geveer16jaar, maar er zit ook een zwaar autistisch meisjedie daarentegen bijna niet te hanteren is. Het gaat van iets van 6 tot 6 jaar. Van doof tot Don etc. Erzitten 20meisjes I deze klas en zijn allemaal zo super lief naar elkaar, maarrrrr ......voor de klas staat de evil twin van Hitler die het thuis erg slecht heeft of zo en ook werkelijk niet geschikt is om voor de klas te staan. Het enige dat ze doet ik schreeuwen en met een roe dreigen en soms ook slaan. Ongelofelijk wat heb ik me in moeten houden. Ik ga er verder ook niet over uitwijken, maar ik heb bij thuiskomst ook direct alles tegen Janaka verteld en ik ben dus niet de enige die over haar geklaagd heeft. Ik zal tot minimaal mijn laatste dag hier zorgen dat iedere vrijwilliger die daar is alles rapporteerde van hetgeen ze daar zien. De roe schijnt hier gewoon als dagelijkse boodschap in de winkel te liggen. Lands wijs lands eer, maar ik heb er flink om gehuild. :-(

Weer een super lekkere lunch gehad en snel op naar het volgende project. Samen met Roli naar de Nurseryschool voorde Engelse les. Dat was echt zooooooveel leuk om te doen. Ik heb me eerst even voorgesteld en toen mochten ze vragen aan me stellen en de 1ste was of ik kinderen had en hoe oud. Ik heb een zoon van 2 jaar en direct kwam er een hoop gefluister en gegiechel. De Engelse leraar legde uit dat ze bijna allemaal singel zijn en graag een vriendje willen. Na mij ging Roli op het podium staan en begon...Hi My name is Roli en ik kon t niet nalaten om te zeggen ....and i'm not married. Nu was er helemaal een gegiechel van heb ik jou daar. Het ijs was meteen gebroken en daarna zijn we in 3 groepjes van 7 meisjes gezeten en hebben we statements, request en orders geoefend.

Daarna zijn we naar het surfersstrand gegaan en na een uurtje kwamen ook Sarah, Annemarieke en Sebastian. Het is helaasvroeg donker en het begon weer te regenen dus we hebben snel Ashkar gebeld en zijn naar huis gegaan. Na het eten heeft Janaka een speech gehouden. Dat doet hij altijd als er iemand weggaat en het was zeer indrukwekkend. Buiten iets over Sebastian heeft hij ook verteld hoe en waarom hij begonnen is o Aaaaaltijd die projecten te gaan ondersteunen. Jeetje is echt niet normaal wat die man al bereikt heeft hier Echt zooooooveel respect. Ik heb ademloos geluisterd met kippenvel van mijn kruin tot mijn tenen. Buiten dat zijn hart op de goede plaats zit is hij ook nog eens super aardig. Echt zoooooo erg blij dat ik hier zit.


  • 12 Februari 2015 - 19:15

    Gert:

    Wauw, 68 mailtjes dat je een update hebt geplaatst!!!

  • 12 Februari 2015 - 19:26

    Ria Goorsenberg:

    Hoi Jaq, wat een mooie verhalen vertel je allemaal. Zo doe je veel indrukken op . Kunnen ze zo'n lereres niet onslaan? De foto' zijn ook erg leuk om te zien. Lijkt me een heeeeele mooie omgeving. Ik moest je de groetjes doen van Jeroen. Geniet er verder nogvan en ik blijf je verslagen volgen. Kus en knuf van Ria.

  • 12 Februari 2015 - 20:15

    Heleen:

    Ik lees je berichtjes graag maar om de mail nou 80 keer te krijgen is wat teveel van het goede. Er ging iets mis met internet toch. Haha, geweldig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Ik ben een vrouw van 50jaar met een zoon van 23jaar en ga nu vrijwilligerswerk doen in Sri Lanka

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 4778

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Mijn eerste vrijwilligers reis

06 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Vrijwilligerswerk Sri Lanka

Landen bezocht: