Dinsdag 17 februari 2015 - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Jacqueline Doodeman - WaarBenJij.nu Dinsdag 17 februari 2015 - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Jacqueline Doodeman - WaarBenJij.nu

Dinsdag 17 februari 2015

Door: Jacky2015

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

17 Februari 2015 | Sri Lanka, Colombo

Vandaag weer de hele dag de Chinees jongens op dezelfde projecten als ik. Begrijp me niet verkeerd hoor, maar het is best een klein beetje vermoeiend. Cathy en Evan zijn top, maar Kevin en Sheldon zijn alleen maar met zijn tweetjes weg en als ze er zijn dan zitten ze op hun telefoon. Onder het eten heb ik al een Jenka toren van alle telefoons gemaakt, maar op de projecten kan je het echt niet maken vind ik. Buiten het feit dat je moet werken kan je ook niet iemand anders constant hun ogen uitsnijden met je I Phone six. Verder eten en snoepen ze en vooral de kinderen zien dat en die willen uiteraard ook. Op deze projecten krijgen ze echt wel eten, maar iets lekkers zit er alleen maar in als je het zelf koopt en uitdeelt.

Vandaag voor de eerste keer naar de oudjes. Ohhhh nu wil ik ook een oudje adopteren. Ze zijn zoooooo lief. Hihi. Bij binnenkomst zitten er 4 op een rij die richting de poort kunnen kijken wie er in en uit gaat. Er was ook een mevrouw die niet kan praten en altijd in haar uppie in een rolstoel zit. Ze zingt wel stille nacht heilige nacht maar dan in het Engels. Ik ben naast haar gaan zitten en ben het met haar mee gaan zingen voor 20minuten lang. Ohhhh zo lief ze fleurde helemaal op. Daarna heeft ze steeds het lapje stof vastgehouden waar ik reepjes van aan het knippen was. Ik moet toch echt uit gaan zoeken of ik op een andere manier hier foto's bij kan plaatsen, want het is TE leuk om te zien.

Janaka heeft Rosie gebracht. Zij was vannacht aangekomen en wilde graag iets zien. Zij dacht dat ik dagelijks bij de oudjes zat of dit werk deed omdat ze het er zo lief en natuurlijk uit vond zien, maar ze zijn al blij als je hun handje pakt en er even overheen wrijft. Ze hebben net als de hele kleintjes eigenlijk alleen maar wat liefde en aandacht nodig. Hoe simpel kunnen je eisen zijn toch? Te mooi om mee te maken. Er zijn ook puppies geboren. Er lopen hier 2 hondjes rond die op teckel lijken. Ze zijn nu een week oud. Roli heeft het deurtje van het hondenhok gerepareerd omdat ze s nachts wel in een hok gaan. Hihi hij kreeg een halve zaag en een halve hamer en 3 stukjes krant waar spijkers ingerold zaten. De mevrouw die het hem gaf zei vol trots.....yes I've got everything. Ik bedoel maar ....Ze zijn hier echt heel gauw tevreden.

Verder nog shans gehad van een oud meneertje. Hihi. Het ken ook TE gek natuurlijk. Tussendoor nog even koekjes gekocht om ze extra te verwennen tijdens de thee om 10 uur. De meeste mensen zijn blij om hier te zitten, omdat ze thuis ook maar alleen zaten en hier hebben ze Iig aanspraak. De andere vinden het eten vreselijk en hebben spijt dat ze hier zitten, maar al met al hebben ze t redelijk goed denk ik. In Nederland zou dit allemaal niet zo mogen maar goed. Ze liggen hier met 14 man op 1 kamer en als je ziek bent staan er 3 bedde , die mij op die hospitalen bedden doen lijken uit de serie Mash van vroeger, in een apart kamertje waar het qua ergonomische en bacteriële normen niet echt om naar huis te schrijven is.

In de middag eerst weer zalig naar de minder valide in te ASCOT geweest. Rosie overal wegwijs gemaakt en toen ook nog even naar het strand geweest met Anneli, Mary, Rosie en Roli. Na het eten was het al rijkelijk laat en iedereen was een beetje moe, dus er bleven er weinig hangen aan tafel, dus allemaal lui naar onze kamer en om 22uur lag iedereen te lezen of te chatten etc.


Slaap lekker XxX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Ik ben een vrouw van 50jaar met een zoon van 23jaar en ga nu vrijwilligerswerk doen in Sri Lanka

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 4780

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Mijn eerste vrijwilligers reis

06 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Vrijwilligerswerk Sri Lanka

Landen bezocht: