Zondag 15 februari 2015 - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Jacqueline Doodeman - WaarBenJij.nu Zondag 15 februari 2015 - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Jacqueline Doodeman - WaarBenJij.nu

Zondag 15 februari 2015

Door: Jacky2015

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

16 Februari 2015 | Sri Lanka, Colombo

Nog een dagje weekend. Vandaag weer proberen of het lukt dat we op de goede trein naar het zuiden komen ipv naar het noorden.
Roli wil erg graag naar het ultieme surfersstrand en verder gaat er niemand iets doen. De meeste hebben of al TEVEEL zo'n gehad, onze Chinees vrienden gaan onze fietstocht van vorige week doen. Nu maar duimen dat ze net zo enthousiast zijn als dat ik was vorige week en Annemarieke moet helaas hard aan de bak voor school.

Ashkar heeft ons om half 8 weer weggebracht en nu heel goed opgelet, en ja het is gelukt. Op een computer pleet leeg perron ging er een mevrouw bij aan op mij schoot zitten op hetzelfde bankje. Hmmm nu moet ik ineens toch weer aan die meneer denken die ons gisteren waarschuwde. In de trein was het best druk. We hadden 3 de klas kaartjes gekocht omdat we tussen de locale wilde zitten. Hihi. Extra en gratis ervaring. De mevrouw van het perron duwde iedereen opzij en liet zich tussen ons en Roli zijn surfboard vallen. Hihi. Achteraf wilde ze gewoon echt heeeel graag contact en scheen ze in Italië te hebben gewoond en volgens mij had ze verder geen andere gedachten. Aan de andere kant perste een meneer met een klein jongetje zich naast me en die wilde ook heel graag een praatje maken. Ik dacht dat ze toch wel redelijk gewend waren aan toeristen, maar we lijken toch wel een erg aantrekkelijk object te zij . Wel grappig want je hebt altijd iets te kletsen. De deuren van de trein blijven trouwens de hele weg op . Gewoon dubbeledeure en voor de frisse lucht is het super, maar ik vind het doodeng met al die kinderen de trein. Pfffff niet aan denken. Langs de rails lopen ook allemaal koeien kippen. Pfffff niet aan denken. Er loopt ook gewoonten mannetje in de bloed hete zon om de wissel steeds handmatig om te trekken.Pfffff nniet bij stil staan. Dan wat zou ik graag willen dat ik in 1x de hele wereld kon veranderen en beter kon maken voor iedereen. Helaas heeft God alleen een zoon gewild en geen dochter. ;-)

Ik blijf het zo gigaaaa geweldig vinden dat alles hiergewoon op straat loopt en ligt. Hihi. Nu ook weer op een hele drukke straat staat ineens een prachte chocolade kleurige koe. Heel relax half op de weg en iedereen gaat er gewoon omheen, want ze weten dat de koe toch niet opzij gaat en zij blijft zalig staat te herkauwen en trekt zich echt werkelijk nergens iets van aan. Ze moet wel een eigenaar hebben denk ik, want ze heeft een geel ding met een nummer in haar oor. Waarom laat je je koe gewoon los op straat lopen. Hmmm I k wil toch weten hoe dat werkt hier.

Het strand is mooi en breed maar er zijn helaas niet veel golven en ik werd opgevreten Door de zandvlooien, dus we zijn na een paar uur op de TukTuk gestapt en naar Marissa gegaan, een mooi plaatsje met een iets commerciëler strand verderop gegaan.
Het mysterie van alle zandbolletjes is gelukkig opgelost. Ik ben op de grond gaan zitten en het zijn inderdaad zandbolletjes en er zijn hele kleine gaatjes en daar kruipen mini krabbetjes in en uit en zij maken de bolletjes. Het mooie vind ik dat er patroontjes inzitten. Om ieder gaatjes heen lijkt het wel neergelegd in de vorm van een zeester. Deze bolletjes heb ik echt geloof ik een kilometer lang constant zie liggen.

Roli vond het hier verder gelukkig ook niet zo leuk als gedacht. Geen golven en teveel zandvlooien en ook geen matrassen op de bedden en ook nog eens geen wiki. Ik dacht even handig mijn tablet mee te nemen en tegelijk te kunnen schrijven hier. Hihi is maar goed dat ik dat niet kon, want als ik schrijf terwijl ik t meemaak dan is het nog langerderder. ;-)


Roli weer een gesurften oké en beetje gezwommen en gelezen en met de hondjes geknuffeld. Rabiës is de enige vaccinatie die ik niet gedaan heb en misschien moet ik toch op gaan passen dat ik niet een keer gebeten ga worden. Maar ze zijn allemaal zo lief en te rustig en te zielig en te mager naar mijn zin. Pfffff naast de kindertjes mag er ook wel iets voor de hondjes gedaan gaan worden. Nu heb ik nog geen goed beeld want de 2 honden van Janaka, Fiddo in Bi doe lopen ook los op straat en dragen ook geen halsband, dus tja hoeoe weet ik welke er zielig zijn en welke niet.

Tijdens de lunch kwam mijn kleine vriendje naast me zitten en keek me alleen maar aan terwijl hij heeeel discreet op afstand bleef. Ohhhh zo zielig. Pfffff blij dat Kaya niet kan lezen anders zou ze nu zeggen.... Huhhhhhh en als ik kijk dan krijg ik nooit iets en stuur je me naar mijn mand. Hihi. Zoals ik hier al gewend ben hebben ze nooit wat ik vraag hihi en dus eerst gamba's gevraagd en daarna inktvis, maar alles was op oid. Dus het werd kip. Mijn vriendje blij want ik heb dus alleen salade gegeten en hij mijn heeeele kip. Tussendoor wilde ik hem een patatje geven en whahahahahaha hij duwde het zo met zijn neus weg. Hmpffff ondanks dat hij zo mager is heeft hij dus niet echt honger. Pieuw gelukkig maar. Dat is weer een hele geruststelling. Er zij naast iedere dag wel van die mensen als ik die hun hele kippenpoot uitpluizen voor hen. Ja Pascal ik heb de kip geplukt. Hihi ik weet dat kippenbotjes gevaarlijk zijn.

Na de lunch zijn we weer gaan lopen en daarna naar de trein. We hadden beide wel genoeg zo'n gehad en moe ook. Lekker naar huis en met zijn allen hangen en kletsen. Na t avondeten gewacht op medicijnen. Janaka heeft de dokter voor mij gebeld, want ineens heb ik best wel redelijk zenuwpijn in mijn hele been. Ik heb de heftige pijnstillers niet mee. Ik neem altijd alles mee als ik met andere mensen op vakantie ga, want die heeft misschien dit nodig en die misschien dat, maar als ik alleen ga dan laat ik het meeste thuis. Weer een wijze les....niet meer doen dus. Tot 24uur gewacht. De assistent zou t om 22uur komen brengen, maar helaas. Dat soortdingen gaat een beetje op zijn Spaans hier. Janaka staat al 2dgn op een lekke band en die is over 2dgn klaar. Hihi. Rustig aan hier. Het is warm.

ik ga nu mijn mandje in. Ik zie morgenochtend wel of de medicijnen er liggen. Douglas en/of Carl lopen hier de hele nacht rond, dus iemand pakt het wel aan.

Aybowan en tot morgen. XxX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Ik ben een vrouw van 50jaar met een zoon van 23jaar en ga nu vrijwilligerswerk doen in Sri Lanka

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 4781

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Mijn eerste vrijwilligers reis

06 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Vrijwilligerswerk Sri Lanka

Landen bezocht: