Dinsdag 10 februari 2015 - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Jacqueline Doodeman - WaarBenJij.nu Dinsdag 10 februari 2015 - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Jacqueline Doodeman - WaarBenJij.nu

Dinsdag 10 februari 2015

Door: Jacky2015

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

10 Februari 2015 | Sri Lanka, Colombo

Wauw vandaag al mijn 4 de dag hier en de 2 de op de projecten. Niet normaal hoe snel het sent en eigen wordt.

Vanmorgen weer naar de straatkinderen. Dit keer met Gérard de Nederlandse meneer van ik geloof 63 jaar. Hij heeft suikerziekte en is vooral 's morgens wiebel en wil met de Tuk Tuk. Ik vind het prima en we hebben Ashkar (de vaste Tuk Tuk drive van Janaka) gevraagd of hij ons wil brengen.

Het was rustig vandaag en de 1ste die me gedag kwam zeggen was Dilmah hihi het meisje dat gisteren aan het strijden was met me. Super gezellige ochtend gehad en voor ik het wist was hij alweer voorbij en konden we naar huis. Apart vond ik wel dat eerst gisteren Diva Sebastiaan al een uur wegging en vandaag Gérard gewoon wegging. Beide naar de supermarkt. Huhhhhhh???????? Vrijwilligerswerk of gewoon werk.....werk is toch werk of ben ik gek? Maar goed zo heeft iedereen zijn eigen opvattingen en is iedereen blij met wat hij of zij doet.

De Bakker Girls krijgen 2x per week Engelse les bij ons Uhhh hihi Janaka's huis. Heeeel vervelend want ze koken dan ook voor ons. Het was weer zalig. We hadden een soort mega saucijsenbroodje met een kerrie kip vulling en salade ernaast.

Na de lunch ben ik met de 3 Chinees nieuwe 16 jarige bijna niet Engels sprekende jongens naar Ascat gegaan. Dat is het opvanghuiz voor disabled Kids. Vond ik best spannend want ik wist en de weg niet en niet hoe het daar ging en iedereen gaat eerst een keer mee met iemand die hier al langer zit en mij gooit Janaka meteen ergens alleen naartoe? Help best nerveus moet ik eerlijk bekennen, maar ook wel een eer dat hij het mij toevertrouwd.

De hemel is om 1 uur opengebroken en in tegenstelling tot de tropische buien die ik ken, duurt deze bui geen 10 minuten maar gewoon een uurtje of TEVEEL. Hihi. Wederom Ashkar gevraagd of hij ons kon brengen en blij toe want Jeetje niet normaal wat er op de weg gebeurt was. Hi-la-risch!!!!

Langs de weg zijn geulen van 40cm breed en iets van een meter diep en ik wist dat dat voor de afwatering was, maar niet dat die zooooooveel snel vol kunnen lopen en dat er dan ook nog een laag van minimaal 20cm op het asfalt blijft staan. Wowwwww en wat er dan gebeurt als je in een open Tuk Tuk zit en er komt een vrachtwagen langs. Whaaaaaaaaaa hihi TE leuk. De prut zat tot achter mijn oren. Nadeel was dat toen we Door zo'n diepe kuil moesten de bodem van de Tuk Tuk onder water kwam en de bougies daar open en bloot hangen dat dan je motor af slaat. Ik moest meteen aan mijn fiat127 denken, mijn eerste auto. Als het regende dan moet ik altijd eerder weg, want dan moest ik eerst mijn verdeelkap en de bougies afdrogen voordat ik kon rijden. Hihi. De Tuk Tuk start je met een trekkoord zoals een motor van een boot en dat lukte dus niet.

Uiteindelijk goed aangekomen ik vond het weer een ervaring die ik wederom niet had willen missen. Echt TE leuk.

Aangekomen bij het Ascat center kregen we eerst een uitleg. Er zijn namelijk heeeel veel verschillende ruimten waar overal iets anders gedaan wordt. De meeste kinderen waren vanaf 16 tot geen idee. Heel moeilijk te schatten. De meeste hebben het Don Syndroom, verder is er een logopedist die 1 op 1 werkt, een juf die taal met steeds 2 kinderen doet, een fysiotherapeut die 1 op 1 werkt, een bijna blinde muziekje en er is ook nog een relax/gevoelsruimte met allerlei prikkels qua materiaal. Echt suuuuper gaaf. Ik heb op bijna iedere plek meegedaan en met de Engelse juf My Bonnie is over te oceanen gezongen en uhhhhh Hoe schrijf ik dat.... que se ra se ra beetje fonetisch maar jullie begrijpen het vast wel. ;-)

Ineens kwam 1 van de Chinees jongens me halen dat Ashkar al op ons stond te wachten. Jeetje waar was de tijd gebleven. Ik wil morgen weer.

Thuis aangekomen met Janaka,Sarah en Roli zitten kletsen en ineens kwam Sarah met het idee om bij het fort Brownies met ijs te gaan eten en of ik mee wilde. Ineens leek het wel of iedereen het woord ijs had gehoord, dus hihi met 9 man naar het fort. Ashkar gevraagd of hij nog 2 Tuk Tuk kon regelen en dat lukte niet. Hij zegt ach Pfffff jump in wit 5and 4. Hmmm hihi de kan en mag normaal met maximaal 3 in de TukTuk. Geloof me met 5 is het krap, heeeel krap. Hij moet tevens uitwijken voor de politie en nam dus allemaal binnenweggetjes. De straten zijn super goed geasfalteerd, maar in de zeg maar ff woonwijken is het gat na gat en alleen maar klei en zand. Het was dus een behoorlijke hobbelige rit. Maar de Brownies hebben alles goed gemaakt en ook het hobbelen was weer iets dat je meegemaakt moet hebben.

Na de Brownies nog een schepijs gehaald en toen weer naar huis. Was inmiddels bijna 200 uur, dus meteen aan het diner. Nu moet iedereen die mij kent zich even goed vasthouden.....Hihi na het eten heb ik samen met Diva Sebastiaan gezongen op Adele en Uhhh Jason Mares. Schrijf ik ook fout. Even geen zin om te Google. En nu komt het..... attaradaaaaaaa iedereen ging klappen na afloop. Ik denk dat ik ineens gewoon goed kan zingen. WHAHAHAHAHAHAHAHA oké hihi k mag toch blijven hopen.

Daarna hadden we nog een thee proever en toen naar mijn kamer en dit typen. Inmiddels is het al bijna 24uur en ga ik nu snel douchen en mijn mandje in. Morgen sta ik dubbel ingeroosterd en ik weet niet hoe Janaka wil dat ik mezelf in 2 en ga delen maar dat ga ik dus niet redden, dus vroeg op om te kijken welke ik moet doen en dus ook welke voorbereidingen ik moet treffen. De meeste spullen die we gebruiken nemen we namelijk hier vandaan mee.

Slaap lekker en tot morgen. Ik hoop dat mijn verhalen niet TE LANG worden. Sorry dat ik het weer op zijn Jac's en dus lang vertel. ;-) XxX

  • 10 Februari 2015 - 20:25

    Elly:

    Kan voor mij niet lang genoeg zijn. Kijk er elke avond al naar uit! Ik zie je in gedachte alles meemaken en genieten! Top XXX

  • 10 Februari 2015 - 23:11

    Auk:

    Lees al dat je het weer helemaal super vind. Geniet ervan meis. Groetjes en dikke kuzzz Auk

  • 11 Februari 2015 - 13:52

    Viek :

    Jacy je bent stout geweest en hebt ijs gegeten ik hoop dat het je goed bekomen is hihihi jij maakt nog een wat mee leuk

  • 11 Februari 2015 - 15:21

    Els:

    je verhalen zijn niet te lang! Wel erg leuk als ik mijn ogen dicht doe dan zie ik het voor me dus gewoon doorgaan! Knuf

  • 11 Februari 2015 - 17:28

    Paula De Bruin:

    Jouw verhalen zijn nooit te lang.Ga lekker zo door.Nu zie ik alles voor me.
    Bedankt weer Jacky.

  • 12 Februari 2015 - 21:45

    Mireille:

    Jacq, alsjeblieft blijf lange verhalen schrijven!
    Als je met korte verhaaltjes komt ga ik mij serieus zorgen maken, en je zit zo ver weg dat we dat niet zouden willen toch? :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Ik ben een vrouw van 50jaar met een zoon van 23jaar en ga nu vrijwilligerswerk doen in Sri Lanka

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 4778

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Mijn eerste vrijwilligers reis

06 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Vrijwilligerswerk Sri Lanka

Landen bezocht: